Απουσία τηλεδιοίκησης και συστημάτων ασφαλείας δείχνει το πόρισμα των δικαστικών εμπειρογνωμόνων για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, το οποίο παραδόθηκε σήμερα Δευτέρα (19/6) στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας.
Ειδικότερα στο πόρισμα των 252 σελίδων επισημαίνεται ότι κατά το χρόνο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος, δε λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση που τα οριοθετεί
Παράλληλα η σιδηροδρομική γραμμή στο σημείο της σύγκρουσης φαίνεται να είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης χωρίς όμως να έχει παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα και να έχει πιστοποιηθεί η λειτουργία τους.
Επίσης, δεν λειτουργούσε η φωτοσήμανση τόσο στη γραμμή ανόδου όσο και στη γραμμή καθόδου, ενώ τα συστήματα GSM R χρησιμοποιούνται μόνο από τα σταθμαρχεία και όχι από τις αμαξοστοιχίες, σύμφωνα με τις πληροφορίες που επικαλείται η ΕΡΤ.
Ακόμα φαίνεται να προκύπτει ότι και οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν εντός ορίων ταχύτητας, ενώ στο πόρισμα γίνεται αναφορά και στα αίτια της φωτιάς η οποία φέρεται να προκλήθηκε στις ηλεκτρικές κενώσεις και στα λάδια των μηχανών των αμαξοστοιχιών, ενώ η έκταση που πήρε η πυρκαγιά οφείλεται στα υλικά κατασκευής των βαγονιών, όπως ξύλινη επένδυση, υφασμάτινα καθίσματα, κ.λπ
Για τον σταθμάρχη στο πόρισμα αναφέρεται ότι δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας
Επίσης μετά την διαβίβαση εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμού, για τον οποίο διαπιστώνεται ότι έχει εμβέλεια περίπου 1.400 μέτρα στην γραμμή ανόδου και περίπου 2.000 μέτρα στην γραμμή καθόδου.
Στο μεταξύ, προθεσμία για να απολογηθεί στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, ζήτησε και πήρε για αρχές Ιουλίου, ο διευθυντής της Διεύθυνσης Συντήρησης Η/Μ Συστημάτων & Ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ, Ζαχαρίας Στουρνάρας, ο γνωστός «μαϊμού» επιβάτης ο οποίος εμπλέκεται στην σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών και κατηγορείται για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας συγκοινωνιών.